کاربرد ایزوگام

در ابتدا برای این که پشت بام خانه‌ها را با یک پوشش مناسب تحت مراقبت قرار دهند از محصولات دیگری استفاده می‌شد یکی از این محصولاتی که در آن زمان از آن استفاده می‌شد کاهگل بوده است به مرور زمان ایزوگام جای کاهگل را گرفت و کاربرد ایزوگام بیشتر شد.

کاهگل به عنوان پوشش مناسب برای پشت بام

یکی از مواردی که برای پشت بام از آن استفاده می‌شده است کاهگل بوده است به این صورت که از خاک و کاه برای این که ماده اصلی و اولیه را ایجاد کرد استفاده می‌شده است. در این زمان است که می‌توان گفت استفاده از این دو ماده با استفاده از آب که می‌توان گفت‌ ترکیب بسیار خوبی را برای آن ایجاد کرده است استفاده می‌شده است. در این زمان می‌توان گفت که استفاده از خاک و کاه می‌توانسته است حالت چسبندگی خوبی را ایجاد کند، می‌توان گفت در زمان گذشته بیشترین استفاده را نیز از این ماده می‌کرده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت بهترین عایقی که از آن استفاده می‌شده است در این زمینه بوده است و از آن استفاده می‌شده است. با این حال این روش یکی از روش‌های سنتی است که از آن استفاده می‌شده است و می‌توان گفت که این روش سنتی بسیار مقبول بوده است و می‌توان گفت استحکام خوبی را به صورت صد در صدی ایجاد نمی‌کرده است. در این زمان از مواد دیگری استفاده شد و از حالت طبیعی آن خارج گردید در این زمان از آسفالت برای این کار استفاده می‌شد با این حال استفاده از آسفالت به میزان زیادی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بود.

به کارگیری آسفالت

در چنین شرایطی می‌توان گفت که استفاده از استحکام آسفالت باعث می‌شود که به میزان زیادی نفوذ آب به آسفالت بسیار کمتر ایجاد شود در این حالت می‌توان گفت که بعد از کاهگل بهترین و مناسب‌ترین ماده جایگزینی که می‌توان برای آن استفاده می‌شده است آسفالت بوده است.
در این زمان است که می‌توان گفت که استفاده از آسفالت باعث شد که به میزان زیادی دردسر‌هایی که در روش‌های سنتی ایجاد می‌شده است بسیار کمتر شد در این زمان می‌توان گفت که آسفالت از هزینه بسیار بیشتری نیز برخوردار بود.

ایزوگام برای پشت بام

ویژگی آسفالت

آسفالت ماده‌ای بود که بسیار سنگین بود در این زمان می‌توان گفت که این سنگینی باعث می‌شده است که بسیاری از سقف‌هایی که برای آن‌ها از آسفالت استفاده می‌شده است‌ ترک بردارند.

در این حالت است که می‌توان گفت این‌ ترک برداشتن‌ها از میزان سنگینی بوده است که برای آن‌ها ایجاد می‌شده است با این حال استحکام و مقاومت بسیار بالایی برای این نوع از آسفالت وجود داشته است. با این حال بعد از گذشت مدتی از به وجود آمدن آسفالت که می‌توان گفت از استقبال بسیار زیادی نیز برای آن به وجود آمده بود محصول دیگری نیز وارد بازار شد که به نام ایزوگام مورد استفاده قرار داده شد. دستگاه‌هایی که با استفاده از آن ایزوگام را می‌توان درست کرد از کشور‌هایی نظیر ایتالیا وارد ایران شد در این زمان بود که می‌توان گفت با استفاده از این دستگاه‌ها محصولی مانند ایزوگام ساخته شد. در این زمان است که می‌توان گفت استفاده از ایزوگام بسیار گسترش یافت و فراگیری آن بسیار بیشتر از گذشته انجام شد در این حالت است که می‌توان گفت استفاده از ایزوگام بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

با این حال می‌توان گفت که ایزوگام با هزینه‌های بسیار کمتری خود را در عرصه رقابت با آسفالت ایجاد کرد در این زمان می‌توان گفت که آسفالت توانست به میزان زیادی از رده خارج شود و شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی نصب ایزوگام در اصفهان و سایر شهرها مشغول به کار شدند. در این زمان بود که می‌توان گفت آسفالت کم کم جای خود را برای استفاده در پشت بام از دست داد و بیشتر افراد برای پشت بام‌های خود از ایزوگام استفاده می‌کردند. یکی از علت‌هایی که ایزوگام توانست همه گیر شود این بود که توانست از هزینه بسیار کمتری برخوردار شود و هم این که توانست به میزان زیادی نیز از سبک وزنی خوبی برخوردار شود.
این سبک وزنی بسیار اهمیت دارد در این زمان است که می‌توان گفت این سبک وزنی باعث می‌شود که سنگینی زیادی بر روی سقف ایجاد نشود در این حالت است که می‌توان گفت استفاده از ایزوگام بسیار کاربردی شده است. با این حال زمانی که برای آن به کار گرفته می‌شود تا این که پشت بام به راحتی ایزوگام شود بسیار کمتر از زمانی است که از آسفالت برای آن استفاده شود در چنین شرایطی می‌توان گفت که ایزوگام زمان بسیار کمتری را به خود اختصاص خواهد داد.

ایزوگام برای پشت بامبا این حال از آسفالت نیز هنوز در قسمت‌های متفاوتی استفاده می‌شود اما استفاده از آن برای پشت بام دیگر مناسب نیست و کمتر و به ندرت از آن برای پشت بام استفاده می‌شود. در این زمان است که می‌توان گفت استفاده از ایزوگام راحت‌تر و مناسب‌تر برای این که بتوان از پوشش خوب برای پشت بام استفاده کرد خواهد بود و می‌توان از آن استفاده کرد.
به هر حال آسفالت نیز به دلیل استقامت زیادی که در آن وجود دارد هنوز نیز کاربرد‌های خاص خود را دارد اما در پشت بام از آن استفاده نمی‌شود. برای استفاده از آسفالت بیشتر در قسمت‌هایی استفاده می‌شود که برای پوشش دهی کمتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت در این زمان است که می‌توان گفت استفاده از آسفالت کاربردی‌تر از ایزوگام خواهد بود.
برای نمونه می‌توان گفت برای جاده و خیابان‌ها دیگر نمی‌توان از ایزوگام استفاده کرد زیرا کارآیی در این زمینه برای ایزوگام وجود ندارد در این شرایط است که می‌توان گفت استفاده از آسفالت بسیار کاربردی‌تر است. زیرا میزان مقاومتی که می‌توان برای آن در نظر داشت بسیار بیشتر خواهد بود در این حالت است که می‌توان گفت آسفالت برای قسمت‌هایی که باید از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
با این حال استفاده از ایزوگام و آسفالت هر کدام به نوبه خود می‌توانند کارآیی و مفید بودن خود را به راحتی داشته باشند و نمی‌توان گفت که یکی از آن‌ها نمی‌تواند کارآیی مناسبی داشته باشد. در این زمان است که می‌توان گفت هر دو آن‌ها از کارآیی‌های متفاوتی برخوردار هستند و می‌توان از این کارآیی‌ها استفاده کرد و آن‌ها را در قسمت و بخش‌های متفاوت مورد استفاده قرار داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *