حرارت برای ایزوگام

مواد تشکیل دهنده ایزوگام از مشتقات نفت است می‌توان گفت که از یک نوع قیر به صورت صنعتی در آن‌ها استفاده می‌شود که آن‌ها را متمایز می‌کند.

مواد تشکیل دهنده ایزوگام

مواد تشکیل دهنده ایزوگام عبارت است از:

  1. قیر
  2. استفاده از الیاف مصنوعی
  3. استفاده کردن از ماده پلیمری
  4. استفاده از لایه‌ای با ضخامت بسیار بالا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

  1. قیر

همان طور که گفته شد یکی از موادی که در ایزوگام از آن استفاده می‌شود قیر است با استفاده از قیر می‌توان استحکام بسیار زیادی به ایزوگام داد و مایه اولیه‌ای را که برای آن ایجاد می‌شود را می‌توان به صورت بسیار مقاومی ایجاد کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که برای ایزوگام می‌توان در نظر داشت این است که ایزوگام می‌تواند به صورت بسیار چسبنده مورد استفاده قرار بگیرد در چنین حالتی می‌توان گفت که به راحتی می‌تواند بر روی سطوحی که از آن استفاده می‌شود به راحتی بچسبد.

  1. استفاده از الیاف مصنوعی

یکی دیگر از موادی که در ایزوگام از آن استفاده می‌شود الیاف‌هایی هستند که به آن‌ها الیاف‌های مصنوعی گفته می‌شود، در این زمان است که می‌توان گفت این الیاف از مقاومت بسیار خوب و بالایی نیز برخوردار هستند.

این الیاف در برابر برف و باران مقاومت‌های زیادی را برای ایزوگام ایجاد خواهد کرد بنابراین می‌توان گفت یکی از حالت‌هایی که می‌توان برای مقاومت ایزوگام در نظر داشت همین الیاف مصنوعی است که از آن‌ها برای ایزوگام استفاده می‌شود.

  1. استفاده کردن از ماده پلیمری
  2. استفاده از لایه‌ای با ضخامت بسیار بالا

یکی از لایه‌هایی که می‌توان برای ایزوگام نام برد و از آن برای ایزوگام نیز استفاده می‌شود این است که از یک لایه ضخیم بر روی آن استفاده می‌شود که این لایه ضخیم باعث می‌شود که استحکامی که برای ایزوگام ایجاد می‌شود بسیار بیشتر باشد.

با این حال نکته مهمی را که می‌توان برای این لایه در نظر داشت این است که این لایه ضخامت بسیار خوبی دارد و این ضخامت نیز باعث می‌شود که ایزوگام از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار باشد.

حرارت برای ایزوگام

استفاده از آلومینیوم برای ایزوگام

گاهی اوقات شرکت‌های نصب ایزوگام در اصفهان از آلومینیوم برای ایزوگام نیز استفاده می‌کنند در این زمان است که می‌توان گفت آلومینیوم می‌تواند به راحتی مانند یک روکش ایجاد می‌شود و عمل می‌کند.

در این صورت می‌توان گفت که این روکش می‌تواند به راحتی در برابر بسیاری از اتفاقاتی مانند شرایط آب و هوایی که در هر لحظه امکان دارد متفاوت باشد امکان مقاومت بسیار زیادی را می‌تواند ایجاد کند.

یکی از نکاتی که می‌توان از آن نام برد این است که ایزوگام می‌تواند به صورت بسیار موثری از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد. در این شرایط است که می‌توان گفت عمر مفیدی که از ایزوگام استفاده می‌شود نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

استفاده از روکش آلومینیومی برای ایزوگام باید به صورت صد در صدی ایجاد شود در این هنگام است که می‌توان گفت بدون استفاده از این روکش نمی‌توان انتظار مقاومت زیادی را بر ایزوگام در نظر داشت. با این حال می‌توان گفت لایه‌هایی که برای ایزوگام در نظر گرفته می‌شود به دو صورت انجام می‌شود.

لایه‌ای که در قسمت ابتدایی آن ایجاد می‌شود از استحکام بسیار زیادی برخوردار نیست در این شرایط است که می‌توان گفت استفاده از این لایه به صورت بسیار ظریف ایجاد می‌شود. در این حالت می‌توان گفت این لایه می‌تواند از انعطاف بسیار بالایی نیز برخوردار باشد این انعطاف بالا باعث می‌شود که مقاومت خوبی برای ایزوگام به دست نیاید.

زیرا در این جا انعطاف برای ایزوگام مطرح نیست بلکه تنها چیزی که می‌توان برای ایجاد ایزوگام مناسب‌تر باشد استحکام و مقاومتی است که باید برای آن وجود داشته باشد. لایه دوم، لایه‌ای است که بعد از لایه اول ایجاد خواهد شد در این حالت می‌توان گفت که این لایه می‌تواند بسیار مستحکم‌تر و مقاومت‌تر ایجاد شود در این زمان است که این لایه به کمک لایه قبلی خواهد آمد.

حرارت برای ایزوگام

استفاده از موادی به نام پوشال

یکی از مواد دیگری که برای ایزوگام از آن استفاده می‌شود استفاده از پوشال است. پوشال موادی است که از جنس پلاستیک ایجاد شده است.

در این شرایط می‌توان گفت که این نوع از پوشال به صورت رشته رشته ایجاد شده‌اند که از آن‌ها در ایزوگام استفاده می‌شود.

با این حال نکته بسیار مهمی که باید برای ایزوگام آن را رعایت کرد این است که ایزوگام می‌تواند به این صورت باشد که به میزان زیادی حالت چسبندگی زیادی داشته باشد. در این حالت است که می‌توان گفت ایزوگام به میزان زیادی باید به سطحی که از آن استفاده شود بچسبد در این زمان است که می‌توان گفت بهترین استفاده را می‌توان از ایزوگام انجام داد.

با این حال می‌توان گفت که استفاده از ایزوگام می‌تواند به این صورت باشد که باید از مقاومت و استحکام بسیار خوب و بالایی برخوردار باشد در این شرایط است که ایزوگام می‌تواند استفاده‌های خوبی را برای خود ایجاد کند. یکی از ویژگی‌هایی که بهتر است برای ایزوگام آن را در نظر داشت این است که زمانی که ایزوگام در برابر حرارت قرار داده می‌شود، یعنی این که در فصل تابستان که گرمای زیادی وجود دارد ایزوگام می‌تواند به خوبی مقاومت از خود نشان دهد.

در این زمان می‌توان گفت که به راحتی ایزوگام در برابر حرارت آب نخواهد شد در این زمان است که می‌توان گفت زمانی که از آسفالت استفاده می‌شود به میزان زیادی در برابر حرارت آب می‌شود. با این حال می‌توان گفت که دمای زیاد برای آسفالت مناسب نیست اما ایزوگام توانسته است از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و گرما از خود به نمایش بگذارد و به راحتی نیز آب نشود و سرریز نشود.

با این حال می‌توان گفت که ایزوگام بهترین روشی است که برای پشت بام می‌توان از آن نام برد و بیشترین استفاده و کاربرد نیز از آن شده است. با این حال بهتر خواهد بود که از ایزوگام استفاده شود تا این که از آسفالت بر روی پشت بام از آن استفاده شود.
با این حال می‌توان گفت ایزوگام می‌تواند بسیار مناسب و مفید باشد و همین طور این که نکته بسیار مهمی که می‌توان برای آن در نظر داشت این است که از هزینه‌های بسیار کمتری نیز برای آن استفاده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *