هنگام آسفالت کاری در اصفهان باید سطح جاده را یکدست و یک نواخت به وجود آورد بنابراین بهتر خواهد بود که از کاری با نام روسازی آسفالت استفاده کرد. روسازی آسفالت بیشتر برای جاده از آن استفاده میشود زیرا کاربردیترین مکانی که میتوان از این روسازی استفاده کرد جادههای پر رفت و آمد هستند که به این روسازی نیاز پیدا میکنند. روسازی آسفالت باعث خواهد شد که سطح جاده به خوبی از ایمنی بالایی برخوردار باشد، زیرا باعث خواهد شد که جاده به یک جاده بسیار هموار و یکدست شود.
حتی از لحاظ زیبا شناختی نیز میتوان گفت که جادههای یک دست و صاف و همواری را به وجود میآورد و به زیبایی جاده نیز میافزاید بنابراین بهتر است که از این روسازی برای جاده استفاده شود. البته این روسازی نیز تا حدودی میتواند برای ترمیم آسفالت جاده باشد اما تنها میتواند به عنوان یک لایه از آن استفاده شود تا این که برای ترمیم کردن از آن استفاده شود.
ترمیم کردن آسفالت با استفاده از روسازی
ترمیم کردن بیشتر برای این است که آسفالت جاده را از لحاظ ساختاری دوباره به شکل اولیه و کاربردی آن در آورد بنابراین هنگامی که این کار بر روی آسفالت جاده شکل میگیرد میتوان گفت که جاده ترمیم شده است. اما هنگامی که از روسازی آسفالت استفاده میشود جاده به نوعی ترمیم شده است حال با یک ماده دیگر بر روی آسفالت که به آن روسازی گفته میشود میتوان آن را صاف و یکدست کرد.
بنابراین میتوان گفت که روسازی آسفالت برای جاده بسیار اهمیت دارد و ناهمواریهایی را که در اثر ترمیم امکان دارد که به وجود آمده باشد را از بین خواهد برد. حتی امکان دارد که بدون این که ترمیمی صورت گرفته باشد از این روسازی استفاده شود.
بنابراین در این زمان که از این روسازی استفاده میشود میتواند مشکلاتی به وجود بیاورد زیرا آلاینده در ترک آسفالت وجود دارد برای همین است که هنگامی که این روسازی انجام میشود باعث خرابی آسفالت میشود.
به این علت است که بهتر خواهد بود برای استفاده از روسازی برای آسفالت ابتدا سطح آسفالت را به خوبی ترمیم کرد و به نوعی آن را تمیز کرد و بعد از آن از روسازی استفاده کرد.
تا یک روسازی یک دست و خوبی را به وجود آورد. مهمترین هدفی که برای استفاده از روسازی مورد نظر است این است که به توان جاده خوب و ایمنی را به وجود آورد.
جاده به دلیل این که محل عبور و مرور بسیاری از ماشینهای سنگین است و حتی خودروهای کوچک نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین برای اجرای آسفالت در اصفهان باید از آسفالت کارآمد استفاده کرد. بنابراین برای این که از این روسازی استفاده شود باید میزان و حجم ترافیکی که در جاده به وجود میآید را مورد بررسی قرار داد هنگامی که این میزان از حجم مورد نظر مشخص شد باید برای انجام روسازی اقدام کرد.
بنابراین با آماری که از ترافیک جاده به دست میآید میتوان میزان ضخامت لایه روسازی را در نظر گرفت که چه میزان باید به این لایه روسازی ضخامت داد تا بتواند این حجم از ترافیک را تحمل کند. استفاده از روسازی به شکل متفاوتی وجود دارند و میتوان از آن به شکل مختلفی استفاده کرد نوع این روسازی به این شکل است که روسازی به صورت انعطاف پذیر وجود دارد.
نوعی از روسازی به شکل شنی
این روسازی به شکل شنی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد همین طور میتوان از آن نیز به شکل آسفالتی نیز استفاده کرد. برای این که از روسازی برای جاده استفاده کرد باید ابتدا سطح زمینی که از آن برای روسازی استفاده میشود را مورد بررسی قرار داد. زیرا سطح آن از اهمیت بیشتری برخوردار است اگر سطح مورد نظر شرایط لازم را نداشته باشد مشکلاتی را برای روسازی به وجود میآورد.
روسازی صلب
نوع دیگری از روسازی وجود دارد که به آن روسازی صلب نیز گفته میشود این روسازی به روسازی بتنی نیز معروف است البته هر دو نام برای این روسازی بسیار معروفاند. اما بیشتر از روسازی بتنی استفاده میشود زیرا استفاده از این نام رایجتر است بنابراین از اسم این روسازی هم پیدا است که باید از یک روسازی سختی استفاده شده باشد. این روسازی میتواند میزان بار سنگین زیادی را بر روی خود تحمل کند شاید نامی که برای این روسازی انتخاب شده است نیز به خاطر همین بوده است. نوع دیگر روسازی که به روسازی ترکیبی معروف است از ترکیب دو نوع روسازی درست شده است البته گذاشتن این نام نیز بر این روسازی بسیار مشخص است.
این روسازی از ترکیب روسازی انعطاف پذیر و همین طور از روسازی صلب یا بتنی استفاده شده است. ویژگیهای دیگری برای روسازی انعطاف پذیر وجود دارد این روسازی از ویژگی که میتواند داشته باشد این است که به منابع نفتی بسیار وابسته است بنابراین در مواردی که از قیر ارزان است بیشتر از این روسازی استفاده میشود.
این روسازی میتواند به خوبی سطح بسیاری از جاده و خیابان را پوشش دهد و بنابراین در بیشتر موارد از این روسازی استفاده میشود این روسازی میتواند لایه زیادی را به خود اختصاص دهد. داشتن لایه زیاد باعث میشود که ضخامتی که بر روی این روسازی به وجود میآید بسیار زیاد باشد بنابراین میتوان از مقاومت و استحکام خوبی برای این روسازی در نظر گرفت.
میتوان این لایه را با استفاده از سیمان و قیر برای این که مقاومت آن را بیشتر کرد مورد استفاده قرار داد بنابراین میتوان از این روسازیها بیشترین مقاومت را انتظار داشت. این روسازیها میتوانند لایههای زیادی را داشته باشند که با این لایهها که بر روی آسفالتها وجود دارد میتواند مقاومت خوبی را ایجاد میکند و با یک روسازی مناسب برای سطح جاده میتوان میزان خوبی از ایمنی و استحکام را انجام داد. برای همین باید میزان ترافیک را در نظر گرفت تا به توان درصد میزان موادی را که برای این روسازیها مورد استفاده قرار میگیرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.