آسفالت باند فرودگاه

یکی از استفاده‌هایی که از آسفالت می‌شود در باند فرودگاه است. از آسفالت باند فرودگاه برای جاده‌ای که برای نشستن هواپیما درست شده است استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که باند فرودگاه به قسمتی گفته می‌شود که هواپیما به راحتی بتواند در آن بنشیند و یا این که کار پرواز خود را به راحتی در آن انجام دهد.
این حالت از نشستن و برخاستن هواپیما بسیار مهم است زیرا محلی که در آن این اقدام را انجام می‌دهد باید از میزان بسیار زیادی استحکام و مقاومت برخوردار باشد. شاید می‌توان گفت این مقاومت بر روی جاده‌ای که هواپیما از آن استفاده می‌کند باید بیشتر از جاده و خیابان‌های معمولی باشد که ماشین‌ها در آن تردد دارند و در آن رفت و آمد می‌کنند، برای همین شرکت‌های اجرای آسفالت در اصفهان و سایر شهرها از ترکیبات ویژه‌ای برای اجرای آسفالت باند فرودگاه استفاده می‌کنند.
در این صورت است که می‌توان گفت به راحتی می‌توان این کار را انجام داد در این صورت است که از مواد بسیار قوی برای باند فرودگاه استفاده می‌شود، این باند قوی باعث می‌شود که چرخ‌های هواپیما به راحتی بر روی سطح زمین قرار بگیرد. در این حالت می‌توان گفت که سطحی که هواپیما در آن قرار دارد باید بسیار محکم باشد. یکی از دلایلی که می‌توان گفت که این جاده یا باند باید مقاوم باشد به این خاطر است که لاشه هواپیما بسیار سنگین است.
در این زمان جاده باید بتواند به میزان زیادی این سنگینی را تحمل کند بنابراین می‌توان گفت این تحمل ناپذیری باعث می‌شود که ضرر زیادی به هواپیما برسد. از باند فرودگاه از سطح روسازی شده استفاده می‌شود به این صورت که می‌توان گفت حالت انعطافی خوبی را نیز می‌توان برای این حالت از سطح آسفالت آن در نظر گرفت.
آسفالتی که برای باند فرودگاه از آن استفاده می‌شود از مرغوب‌ترین آسفالت‌هایی است که حتی می‌توان گفت در جاده‌ها و خیابان‌ها از آن استفاده می‌شود، بنابراین می‌توان گفت موادی که در آسفالت فرودگاه به کار برده شده می‌شود از مواد بسیار مرغوبی است.

آسفالت باند فرودگاه

استفاده از سنگدانه‌های درشت در آسفالت باند فرودگاه

در این زمان است که برای این که سطح باند فرودگاه از ایمنی خوبی برخوردار باشد و از شکاف و گسستگی برای آن به وجود نیاید بهتر است خواهد بود که از سنگدانه‌های درشت برای آن استفاده کرد. در این صورت است که می‌توان گفت مقاومت بسیار بالایی با استفاده از این سنگدانه‌ها می‌توان بر روی آسفالت آن ایجاد کرد. با این حال از میزان قیری که برای این جاده استفاده می‌شود بسیار زیاد است.
یکی از علت‌هایی که از قیر بسیار زیاد برای باند استفاده می‌شود این است که باعث می‌شود از استحکام بسیار خوب و قوی برای سطح جاده ایجاد شود بنابراین این مقاومت در سطح جاده باعث می‌شود که مشکلی برای هواپیما ایجاد نشود.
بنابراین نباید شیار زیادی بر روی آسفالت ایجاد شود این شیار باعث می‌شود که به میزان زیادی به سطح آسفالت آسیب برسد. در این صورت است که می‌توان گفت ترمز‌هایی که به صورت ناگهانی به دست هواپیما ایجاد می‌شود نیز باعث می‌شود که شیار زیادی بر روی این سطح از باند فرودگاه ایجاد شود.

ایجاد استحکام بیشتر برای بدنه هواپیما

زمانی که استحکام بیشتری برای بدنه هواپیما ایجاد شد می‌توان گفت که به میزان زیادی نیز از استحکام بیشتری برای آسفالت نیز باید در نظر گرفته می‌شد. در این هنگام است که آسفالت بهتر است که به صورت بسیار مستحکمی بر روی سطح جاده ایجاد شود تا این که بتواند به راحتی بدنه هواپیما را به خوبی تحمل کند. می‌توان گفت که باید میزان تحمل پذیری آسفالت را به خوبی ایجاد کرد در این حالت است که می‌توان گفت استفاده آسفالت سنتی دیگر برای باند فرودگاه نمی‌تواند موثر باشد.
در این حالت است که می‌توان گفت باید از روش‌های مدرن برای این کار استفاده کرد در این حالت بهتر خواهد بود که روش‌های مدرن را در نظر داشت تا این که آن را به صورت سنتی بر روی باند اجرا کرد. در این زمان می‌توان گفت که باند آسفالت شده فرودگاه باید به میزان زیادی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد. این مقاومت بالا برای این است که از نظر ایمنی باند فرودگاه بتواند ایمنی خوبی را داشته باشد در این حالت است که می‌توان گفت رویه آسفالتی که برای باند فرودگاه استفاده می‌شود نیز باید مستحکم باشد.

انجام دادن روسازی برای فرودگاه

زمانی که از روسازی برای فرودگاه استفاده می‌شود می‌توان گفت که باید استاندارد‌های بسیار زیادی برای این کار در نظر گرفته شود تا این که بتوان از این جاده‌ها برای باند هواپیما استفاده کرد.

آسفالت باند فرودگاه

رویه آسفالتی که برای باند هواپیما استفاده می‌شود

این است که برای باند فرودگاه بهتر است که از انحراف و یا برجستگی بر روی آن وجود نداشته باشد در این صورت است که از نظر قانونی نمی‌توان گفت که استاندارد لازم را می‌تواند داشته باشد.
این است که در این باند بهتر است که از میزان لغزندگی کمی برخوردار باشد در این حالت است که می‌توان گفت اگر میزان این لغزندگی کمتر باشد از لحاظ ایمنی نیز بسیار مطمئن‌تر و ایمن‌تر خواهد بود. بنابراین باید سطح صاف و مسطحی برای باند فرودگاه وجود داشته باشد تا به میزان زیادی از خسارت‌هایی که امکان دارد به هواپیما برسد کاسته شود و ایجاد نشود. بنابراین می‌توان گفت که بهتر است که استاندارد‌های زیادی برای این کار استفاده شود تا این که به میزان مطلوبی به توان از آن‌ها استفاده کرد.
یکی از کار‌هایی که برای این نوع از آسفالت که برای باند فرودگاه از آن استفاده می‌شود به این صورت است که از میزان قیر متفاوتی برای آن استفاده می‌شود. در این حالت است که می‌توان گفت این تغییراتی که امکان دارد در قیر ایجاد شود بیشتر به خاطر استحکامی که قرار است بر روی آن ایجاد شود انجام شده است.
با این حال می‌توان گفت که تمامی تغییراتی که ایجاد شده است در راستای این بوده است که مقاومت بسیار زیادی بر روی این آسفالت‌ها ایجاد شود. در این زمان است که می‌توان گفت روش‌های سنتی دیگر برای این کار به حساب نخواهند آمد و باید از روش‌های بسیار مدرن برای این کار استفاده کرد. روش‌های مدرن می‌توانند به راحتی این مقاومت و استحکام را برای باند فرودگاه به خوبی ایجاد کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *